Thursday, March 25, 2010

Apa yang perlu anda buat..

5 comments:

Matjoe said...

bangun semula setelahpun jatuh. jgn putus asa

MET said...

yup betul..

tapi kamu ade kaki tangan senang la cakap..

tapi saya kedua2nya takde..

so..??

MET said...

aku dapat lebih kurang 10 jawapan untuk cerita ni..hee. bukan saja2 tau..

tapi nak dengar daripada korang..

1. matjoe kata bagun setelah jatuh..
2. jangan putus asa..
3. ...?
4. ..

MET said...

ahh..aku juge yang jawab sendiri..takpelah aku jawab la..

em.sebenarnya member2..dalam hidup ni untuk berjaya, ada banyak caranya..ilmu tu luas. banyak lagi yang perlu diteroka.

saya ulang. "ada banyak caranya".

janganlah kita bodoh sombong. (aku plak segan tak bertempat. ilmu pun lambat mai)..

walaupun anda mempunyai motivasi yang tinggi..yang sentiasa positive..tapi kalau caranya tak betul maka hasilnya tetap sama. working hard is good but working smart is another way.

saya ulang."anda buat benda yang sama maka hasilnya akan sama juga". tak kiralah anda try 100x ke 1000x..

walaupun nama anda tak sedap tapi atleast anda ade sesuatu. walaupun anda bukan keje goment..gaji tak besar..tapi please gunakan peluang yang ada dengan baik. you have chicken leg that have make people like you. so?? jgn la yang sikit tu anda bazirkan. (aku dah bg hint pada post2 yang lepas).

saya ulang. "walaupun gaji anda kecik tak segah orang lain". tapi anda still boleh berjaya..caranya kena betul la.

dan akhirnya..walaupun apa keadaan anda. selain membantu diri sendiri. ianya lebih nikmat kalau anda dapat membantu orng lain. tak kiralah dengan cara apa..

saya ulang. "anda perlu bantu orang lain". tak kiralah dengan bagi ceramah motivasi..berzakat sedekah. hidup anda pastinya akan lebih bermakna.

peace..

lain2 nak sambung boleh lah..

treec00l said...

baravo & stylo :)

tolong orang lain boleh buka pintu rezki kat kite, insyaAllah :)