Monday, March 14, 2011

Hasil Berkebun Semalam

kebun lum keluar hasil tapi saya sudah merasa hasilnya.??hee.

pertamanya. sorilah kalau gambar tersebut agak lucah/seksi dimata korang.haha...



ni angkara seekor ulat bulu yang melekat pada baju..abis bengkak.

gambar ni baru lepas mandi ni. so mandi selepas terkena ulat bulu bukanlah jalan penyelesaian terbaik (walaupun hang lumur dengan sabun paling mahal anda). malah makin worst. gatal+panas kemerahan+perit2 sikit merebak ke seluruh badan.hu.

cara lain aku baca2 tu bila terkena benda alah nie adalah buh/sapukan dengan tepung beras sebab ianya licin sikit.insyaallah tak merebak. then gie la klinik ke kalau teruk..

so dont play2 dengan ulat bulu walaupun ianya kecik..

5 comments:

Anonymous said...

cuba calamine lotion yg ada jual kat farmasi. insya-allah lega skit :)

k long

MET said...

thanks kak long...

semalam dah gi klinik...hari ni ok la.walaupun ade sikit lagi gatal2.hee

Cikgu Sarah said...

sakitttt nie kan??
pernahh kena jgkk..

MET said...

perit dan gatal...hee.

shahran hashim said...

Ulat bulu tu sahabat kita di alam melayu dari nenek moyang dulu lg. Masa baru kena gosok dgn rambut. Pinjam rambut sesiapa berdekatan, anak or isteri...
insyaallah